Després de molt esperar, aquest dimarts 15 de març, s’ha obert el termini perquè empreses entre 10 i 49 empleats, puguin sol·licitar les primeres ajudes de Kit Digital, una de les principals palanques de canvi que el Govern ha activat per a complir amb la digitalització promesa a la Unió Europea en el Pla de Recuperació.
Es tracta d’una oportunitat sense precedents, que cerca, a través de la figura del “bo digital”, ajudar a les nostres pimes i autònoms, en la implantació de solucions tecnològiques que contribueixin a aconseguir un avanç digital en els seus negocis.
Aquesta primera convocatòria, compta amb un pressupost de 500 milions d’euros, i distribuirà bons digitals per un import màxim de 12.000 euros.
Són moltes les consultes que estic rebent aquests dies pels nostres clients, i intentaré aclarir algunes d’elles… entrem en matèria!
Val la pena que presenti sol·licitud? al final mai aconsegueixo més que perdre el temps…
Si no t’has fixat encara en l’import del pressupost, et convido al fet que fer un càlcul ràpid,
Si agafem el pressupost total d’aquesta primera convocatòria i el dividim entre l’import màxim de bo, veiem que podran beneficiar-se més de 42.000 empreses. No està gens malament!
Tres dies després que s’hagi obert el període per a presentar sol·licituds, el Sr. Alberto Martínez Lacambra (Director General de l’Entitat Pública Empresarial Red.es), ens comenta que ja tenen 20.000 sol·licituds en tràmit i tan sols portem 4 dies, la qual cosa porta l’èxit de la convocatòria i l’alt interès per part del teixit empresarial.
¿Com es realitzarà l’aadjudicació de les ajudes?
S’adjudicaran pel que es coneix com a concurrència no competitiva, és a dir, que s’atorgaran per ordre d’arribada de les sol·licituds i en disposició del crèdit suficient, així que, com més aviat millor es registri la petició, majors són les possibilitats d’estar entre els triats. No tardis a demanar ajuda a un Agent digitalitzador adherit: https://www.acelerapyme.gob.es/kit-digital/catalogo-digitalizadores
La sol·licitud pots presentar-la amb o sense l’ajuda d’un agent digitalitzador, però no deixis de parlar amb el teu proveïdor de confiança, ja que segur podrà ajudar-te en la tramitació de manera ràpida i sense cost.
El Director de Red.es, feia esment al fet que la meitat de les sol·licituds que han entrat compten amb un “representant voluntari” que està ajudant a les empreses en la seva tramitació, però insisteixo que el procés és senzill i amb les 4 pistes que et passo, qualsevol empresa podrà entrar la seva sol·licitud sense complicació.
Què haig de fer per a sol·licitar el meu Kit Digital?
- El primer que has de fer és donar-te d’alta com empresa que està interessada a obtenir l’ajuda de Kit digital en aquest enllaç: https://www.acelerapyme.gob.es/user/login
- Una vegada les teves dades hagin estat validats rebràs l’enllaç que et permetrà fer les 3 proves per a obtenir l’indicador de maduresa digital i ciberseguretat de la teva empresa. La realització d’aquestes Proves t’ocuparà 1 hora aprox.
- Ara hauràs de tenir descarregada l’última versió de l’aplicació de AutoFirma, ja que sinó no podràs signar la sol·licitud.
Fins aquí la part més fàcil…
- Ara, hauràs de decidir que agent/és digitalitzador/és, vols avançar, i aquest és sens dubte un punt clau en qualsevol projecte, però en aquesta ajuda més, ja que aquesta decisió ha de mantenir-se en el temps de cara a justificacions i haurem d’estar segurs que és una solució solvent i que l’agent també ho és.
- Per a presentar la sol·licitud hauràs de tenir a mà la següent informació en el moment de la sol·licitud:
- IAE de l’empresa.
- Import acumulat dels MINIDIS de 2020-2021 i any en curs.
- Escriptures de constitució.
- En el cas que vulguis presentar-te de la mà d’un representant voluntari hauràs de tenir signat digitalment el Model Unificat, i amb la informació a mà del punt 5, ja ho tenim tot per a presentar-nos al tràmit en el següent enllaç: https://sede.red.gob.es/es/procedimientos/convocatoria-de-ayudas-destinadas-la-digitalizacion-de-empresas-del-segmento-i-entre
Tens a la teva disposició la Guia que ha editat RED.ES per a veure pas a pas com has de procedir per a presentar la teva sol·licitud.
- Suport Funcional de la Convocatòria (Horari de Dilluns a Divendres 9.00 – 18.00)
Telf: 900 909 001 | Email: info@acelerapyme.gob.es
- Suport Tècnic de la Seu Electrònica de Red.es. (De dilluns a divendres de 9.00 a 18:00h.)
Telèfon: 901 904 060/919 343 677 | Email: soporte.sede@red.es
En 4 dies són més de 10 a les empreses a les quals he acompanyat personalment en l’alta de les seves sol·licituds. Amb totes elles, pujàvem a examen amb els deures fets, i el procés ha estat relativament senzill, les claus:
- Totes elles tenien clar que el ERP de Microsoft Dynamics Business Central és la solució que necessiten i amb la qual volen avançar. Amb o sense subvenció.
- Que Olivia Sistemas és el seu agent triat.
- El projecte estava definit en costos i temps d’implantació abans de la convocatòria.
- Tenir un especialista que pugui centralitzar aquest suport en la tramitació per a clients actuals i clients potencials, i que en una crida conjunta pugui ajudar-te en què has de posar en cada camp.
Amb la satisfacció de veure que aquests projectes en poc temps ja estan presentats a vaig tramitar tanco aquesta setmana, contenta d’haver ajudat a empreses que han confiat en Olivia.
Si la teva empresa encaixa en els paràmetres d’aquesta subvenció i necessites que t’ajudi amb les claus anteriors, no deixis de contactar-me i correrem junts!