Gener és el moment d’iniciar nous projectes o reprendre uns altres. És l’època de la volta al col·le, al treball, al gimnàs i… d’apuntar-nos a cursos. Record quan era petita i al gener la TV s’omplia d’anuncis de col·leccionables que anaven des del cos humà a curs de costura, passant per minerals o cotxes en miniatura. Col·leccions que en la majoria de casos eren abandonades al març, ja que el primer fascicle era súper atractiu, però la falta de constància i preus que s’encarien a partir del tercer número portaven a l’abandó. Potser s’embenen ara menys col·leccionables que antany, però el que és segur és que les persones continuem anhelant en aquest mes de l’any l’oportunitat de formar-nos i dedicar temps a aprendre.

Un dels pocs efectes beneficiosos que ha tingut la situació actual, és que tant les empreses com els treballadors semblen a la fi haver-se donat compte de la gran importància que té la formació i el continu reciclatge dels coneixements i habilitats professionals, més enllà d’un mer desig està el fet que la formació en noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) té un paper essencial en la millora de l’ocupabilitat dels treballadors, ocupats o aturats, en la qualitat de l’ocupació a Espanya i en l’evolució i rendibilitat de les empreses.

El repte de la formació és vital, en un país amb tan alt percentatge de treballadors sense formació ni capacitació digital, i entenem que és treball de tots aportar avanços en aquest sentit.

Juntament amb l’actitud positiva cap a la formació digital per part d’usuaris i direcció d’una empresa, hi ha un últim factor que és imprescindible, es tracta de la formació en si mateixa per a capacitar als empleats i el mètode per a això triat. Aquí veiem com la formació presencial va perdent terreny en contra l’e-learning, que implica coneixement tecnològic així com actualització, proactividad, innovació i sobretot eficàcia.

En determinats processos l’efecte de l’aprenentatge es multiplica de manera exponencial gràcies a la visualització d’un vídeo. L’ús del vídeo com a recurs didàctic facilita la construcció d’un coneixement, i és per això que des d’OLIVIA hem avançat de manera rotunda amb la creació d’una plataforma d’e-learning o campus virtual que hem batejat com ACADEMY. En aquest espai virtual d’aprenentatge, volem facilitar l’experiència de capacitació a distància dels usuaris de Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Si analitzem que ens ofereix l’aprenentatge a través de plataformes d’e-learning veiem:

AVANTATGES:

  • Les eines de formació actuals permeten reduir despeses i valoren més el temps de l’empresa.
  • L’usuari avançarà al seu ritme, sense limitació horària ni d’espai.
  • Imatge d’empresa Innovadora”. Els nous coneixements faran que el teu equip formi una empresa innovadora, a l’última en eines i tècniques que facilitin el desenvolupament del seu lloc de treball i competències.
  • L’usuari decidirà la ruta formativa ja que els continguts es presenten sota el format de píndoles amb una temàtica ben definida i indexada.
  • Interactivitat i atractiu del contingut d’e-learning sota el format de píndoles amb una temàtica ben definida i indexada.
  • Retenció de talent: malgrat el que molts poden pensar, la formació reté talent ja que el treballador se sent motivat i important dins de l’organització.
  • Empleats independents, estiguin teletreballant o no, ja no es requereix del supervisor o persona dedicada a atendre els dubtes del nou empleat.
  • Amb formació digital, l’empresa podrà comptar amb professionals més qualificats sense haver de recórrer a ampliacions de plantilla.de aquesta forma s’aconsegueix a més que el treballador es marqui nous objectius. Això afecta directament al rendiment de l’empresa, que veurà la seva productivitat augmentada i també els seus ingressos. Aquesta millora és la millor prova que la formació digital és una inversió amb una alta rendibilitat.

INCONVENIENTS:

  • Continua existint aprensió a les eines informàtiques
  • Reticència a utilitzar les noves tecnologies, ja que ens obliguen a sortir de la zona del suposat “confort”, i dic suposat, ja que al poc temps començarem a veure el retorn de reinventar-nos!
  • Tenim el risc que al no tractar-se d’un programa formatiu “imposat” o tutelat pel tècnic de formació, i passi a ser sempre l’etern punt pendent en la llista de “to do”.
  • Perdem la part més social entre formador i estudiant (usuari). Per a Olivia, poder disposar d’un temps amb els nostres clients/usuaris, ens enriquia i il·lusionava a parts iguals.

Henry Ford afirmava, fa més d’un segle, que hi ha una cosa pitjor que formar a les persones i que marxin: no formar-les i que es quedin.

Els treballadors d’una empresa són el seu major actiu, i és per això que invertir en Formació digital, els ajudarà a tenir més recursos, estar més preparades per als nous reptes, i és un win win en el qual tots guanyen (treballador/empresa/partner tecnològic). Benvinguda Olivia Academy!