Aquesta tarda he tingut una experiència que necessito relatar.

Concretament, estava parlant amb un client sobre el nostre recent llançament: OLIVIA EXPRESS.

Per a ell, que havia viscut una implantació “al clàssic”, era fàcil entendre’m. En la seva empresa anterior, havia implantat un ERP conegut (m’estalviaré tant el nom del client com el del ERP que havia implantat). Llavors, ell estava convençut que la seva empresa no tenia cap particularitat específica que li diferenciés d’una altra en la seva gestió. Evidentment la seva empresa es diferenciava d’una altra, però era pel seu producte, per la qualitat d’aquest, i pel servei que donaven en la postvenda.

Entenia perfectament que hi havia ERP’s amb més o menys capacitat d’anàlisi, o més o menys àgils, i en aquest sentit, per exemple, estava convençut que un ERP/CRM de Microsoft havia de ser més fàcil d’adoptar, perquè enllaçava amb tota la plataforma, i era molt intuïtiu per a qualsevol que hagués utilitzat alguna eina de Microsoft (Qui no?).

L’ell que no acabava d’entendre era que, en el seu cas, una empresa PIME senzilla, sense processos especials, i disposada a adaptar-se a l’estàndard, havia hagut de pagar una factura important per a un llarg procés de definició de requeriments, anàlisis, desenvolupament, formació, etc… etc…

Quan aquesta tarda parlava amb ell, de sobte m’ha fet una reflexió interessant, dins de la confiança de la conversa:

  • Això és el que com a client hagués volgut. Però llavors, això va en contra del vostre negoci -em va dir-. Vosaltres viviu dels serveis!!!

Bingo, vaig pensar per als meus adentros!

Anem pel bon camí. El problema seria no haver-lo sabut intuir, i no haver adaptat el nostre negoci, com hem fet nosaltres amb OLIVIA EXPRESS!.

Perquè el nostre objectiu és donar al mercat el que necessita. No és convèncer al mercat que necessita el que tenim. Un matís important!

Perquè amb OLIVIA EXPRESS donem resposta a un ampli sector del mercat que es pot permetre una implantació ràpida i econòmica.

Mentrestant, al mateix temps, continuem fent implantacions clàssiques, quan detectem companyies amb requeriments específics que requereixen desenvolupaments personalitzats. Perquè això segueix i continuarà existint, i perquè sabem fer-ho molt bé, també.